هیئت مکتب آل حیدر(ع)
به وبلاگ هیئت مکتب آل حیدر(ع) خوش آمدید
Slide 1 Slide 2

نقاره‌های حرم مطهر رضوی در صبح سالروز میلاد باشکوه حضرت رضا(ع) بشارت میلاد دادند.
به گزارش ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، آیین ویژه «نوای ملکوت» امروز در صبح میلاد امام علی بن موسی الرضا(ع) با حضور نقاره‌نوازان حضرت و مدیحه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) برگزار شد و پس از آن نقاره نوازان به منظور نواختن این نوای ملکوتی به نقاره‌خانه صحن انقلاب رفتند و با نواختن نقاره بشارت میلاد حضرت را دادند.

بر اساس این گزارش، در روز میلاد حضرت رضا(ع) نقاره‌زن‌‌های حضرت 4 بار علاوه بر روال معمول، یک ساعت بعد از طلوع و غروب خورشید، برای ابراز شادی و دادن خوش خبری میلاد حضرت شمس الشموس علی بن موسی الرضا(ع) بر کرناها می‌دمدند و بر طبل‌ها می‌کوبند.

نقاره‌زنی یکی از آیین‌های قدیمی حرم مطهر رضوی است که به عنوان نغمه‌ای مقدس، ضرب آهنگی حماسی و مذهبی را در هنگام طلوع و غروب خورشید و یا دادن خبری مهم می‌نوازد.
 
 
 
منبع: www.aqr.ir


برچسب ها :

در شب میلاد ثامن الحجج(ع) حرم مطهر رضوی غرق در جشن و شور و سرور بود.

به گزارش ستاد خبری جشن های میلاد رضوی، سخنران حرم مطهر رضوی، در این شب با شکوه درباره فضایل و کرامات این امام همام و رحمت و بخشایش خداوند متعال در این شب‌ها عنوان کرد: در این شب‌های نورانی، درهاى غفران و رحمت به روى همه بندگان بدون استثنا گشوده است و همه زمینه‌ها فراهم شده تا با واسطه قرار دادن این امام بزرگوار، زمینه رحمت الهی را هر چه بیشتر فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی گفت: زیارت، دیداری عاشقانه با اولیاء الله است. زائر با تشرف باطنی، می تواند زندگانی حقیقی را تجربه و در پرتو این فیض، روحش را صیقل دهد و تا حریم ملکوت پرواز کند.

حسینی قمی افزود: «امام رضا(ع) شفاعت و استجابت دعا و بخشش گناهان را به زائرانش نوید داده است و در این باره می‌فرمایند: هر کس مرا زیارت کند و آنچه را خداوند در حق من و طاعت من واجب گردانیده، بشناسد، من و پدرانم روز قیامت شفیعش می‌شویم».

وی اظهار داشت: فیض حضور در پیشگاه امام رضا(ع)، افزون بر آرامش روحی و روانی و سعادت اخروی، تجدید میثاق و وفای به عهدی است که برعهده شیعیان و پیروان آن حضرت است، بزرگ‌ترین حق ایشان، وفای به عهدی است که بر گردن پیروانش قرار دارد. یکی از این پیمان‌ها، زیارت قبر آن بزرگوار است.

حسینی قمی، افزود: یکی از صفات برجسته امام رضا(ع) مواسات و همدردی با محرومان بود و در زیارت آن حضرت این خصیصه بزرگ اخلاقی ایشان مطرح شده است.

سخنرانی، قرائت زیارت امام رضا(ع)، زیارت امین‌الله و مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از برنامه‌های این مراسم جشن بود.
 
منبع: www.aqr.ir


برچسب ها :

http://www.shahecheragh.ir/files/news/1393/SHAHRIVAR/93-06-10/4/e/IMG_7296.JPG

 

http://www.shahecheragh.ir/files/news/1393/SHAHRIVAR/93-06-10/4/e/IMG_7763.JPG

 

http://www.shahecheragh.ir/files/news/1393/SHAHRIVAR/93-06-10/4/e/IMG_7814.JPG

 

منبع: پایگاه اینترنتی حرم احمدبن موسی(ع)



برچسب ها :

حضرت احمدبن موسی(ع) معروف به شاهچراغ(ع) پسر امام کاظم(ع) است. مرقد شریف ایشان در شهر شیراز بوده و مانند برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) هر ساله عده ی زیادی برای زیارت حرم مطهرشان به شهر شیراز می آیند. به دلیل نامشخص بودن روز ولادت حضرت احمدبن موسی(ع)، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1388 امروز روز ششم ذیقعده را که پنجمین روز از دهه ی کرامت است، به نام روز بزرگداشت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، جهت ثبت در تقویم مناسبت‌های ملی اسلامی کشور تصویب کرد.

در این روز خدام و عاشقان شاهچراغ(ع) به غبار روبی، عطر افشانی، گلباران و... در حرم ایشان می پردازند، و همینطور هر سال نوکران حضرت شاهچراغ از شهر های مختلف اطراف شیراز با پای پیاده به سمت این امام زاده بزرگوار حرکت میکنند تا ارادت خود را به حضرت احمدبن موسی(ع) نشان دهند.

 

تصاویر این مراسم در ادامه مطلب...



برچسب ها :

هر جا که خواهری است، برادر همیشه هست
دنبال هر برادر ، خواهر همیشه هست

این جذبه های عشق تمامی نداشته
دلدادگی میان دو دلبر همیشه هست

تا مرو از مدینه ، مسیر محبت است
این جاده های نور معطر همیشه هست

معصومه(س) زینب(س) است و رضا(ع) جز حسین(ع) نیست
ترکیب های عشق برابر همیشه هست

بابودن شفیعه ، قیامت به کام ماست(ان شاء الله)
گرچه هراس عرصه ی محشر همیشه هست

السلام علیکِ یا فاطمة المعصومة(س)

ولادت حضرت معصومه(س) دختر موسی بن جعفر(ع) را به برادرش امام رضا(ع) تبریک میگوییم...



برچسب ها :

عزاداری روز شهادت امام صادق(ع) رئیس مذهب شعه جمعه در قم و حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد. آیت الله وحید خراسانی نیز با عزاداران صادق آل محمد همراه شدند. در این مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

 




دسته بندی : امام صادق(ع) ,   , 
برچسب ها :

به گزارش شيعه آنلاين به نقل از فردا، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق(ع)، حضرت آیت الله شيخ «حسين وحیدخراسانی» از مقابل بیت خود به جمع سوگواران پیوست و تا حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) دسته های عزاداری را همراهی کردند.











دسته بندی : امام صادق(ع) ,   , 
برچسب ها :



بحمدالله با همت آستان مقدس امام حسين عليه السلام،‌ در نقاط مختلف شهر کربلا مراسم عزاداري براي حضرت امام جعفر صادق عليه السلام برگزار شد.
به گزارش شيعه آنلاين، روز گذشته (جمعه) سالروز شهادت ششمين امام شيعيان، حضرت امام جعفر صادق عليه السلام بود. 

به همين مناسبت پيروان مکتب اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام در شهرها و کشورهاي مختلف جهان به عزاداري براي آن امام همام پرداختند.

در همين راستا اخبار رسيده از شهر کربلاي معلي حاکي از آن است که عاشقان اهل بيت عليهم السلام روز گذشته تشييع نمادين حضرت امام جعفر صادق عليه السلام را در اين شهر برگزار کردند.

در همين حال «أفضل الشامي» معاون توليت حرم مطهر سيد و سالار شهيدان، حضرت أبا عبدالله الحسين عليه السلام طي اظهاراتي در اين باره گفت: بحمدالله با همت آستان مقدس امام حسين عليه السلام،‌ در نقاط مختلف شهر کربلا مراسم عزاداري براي حضرت امام جعفر صادق عليه السلام برگزار شد.

وي در ادامه افزود: از اقداماتي که در گذشته کمتر انجام مي گرفت، نصب پرچم هاي سياه رنگ در نقاط مختلف شهر به نشانه عزاداري براي آن امام همام بود.



دسته بندی : امام صادق(ع) ,   , 
برچسب ها :